comment 1

Japansk Chipsdesign

I Melbourne er der masser af små asiatiske butikker, og jeg smutter nogle gange indenfor, bare for at kigge den besynderlige indpakning som præger langt de fleste asiatiske produkter. Der er masser af sprudlende farver, sødt grafik og tegn man ikke forstår en brik af. Ofte har man ingen ide om hvad det er for et produkt man står med i hænderne.

Selvom denne form for design ikke falder i min smag, synes jeg alligevel at det er vildt spændende. Specielt japanerne kunne vi måske lære lidt af. De bryder alle regler jeg kender om farver og design. Se nu disse chips poser (jeg går ud fra at det er en slags chips måske med karamel smag, men som ovenstående skrevet, ved man det aldrig), de er jo næsten så kære at man ikke tør åbne dem. Hvis jeg nogensinde ser dem i virkeligheden, køber jeg dem på stedet.

Men ikke nok med det, firmaet Hakuhodo der står bag Tohato Caramel Corns markedsførig, lavede i forbindelse med lanceringen af 2 nye smagsvarianter et multiplayer online spil som kun kunne spilles kl. 4 om natten. Det var noget helt nyt og banebrydende inden for engagement marketing. Det kommer vel ikke bag på nogen at de modtog en del priser for successen.

Det er vidst hvad vi forstår ved at tænke ud af boksen!

Billederne er fra http://www.pingmag.jp

Advertisements

1 Comment so far

  1. Pingback: A New Chapter | Nelli Arnth's design & inspiration blog

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s